Uas به مدت چنديت دهه در همايسه سوئيس كشور آلمان وجود داشت . فارغ التحصيلان با يك تحصيل عملي شناخته مي شدند و اين امر باعث مي شد به طور روز افزون توجه استخدام كنندگان را به خود جلب كنند در سوئيس اين دانشگاه ها از موسسات موجود قبلي، مدارس مهندسي، مدارس اقتصاد، مديريت شغلي و مدارس هنر و طراحي تكامل يافت در سال 1999 يازده هزار دانشجو وجود داشت و در سال بعد سال 2000 شانزده هزار و در سال 2001 بيست و پنج هزار دانشجو در Uas سويس نان نويسي كردند . Uas تقريباً 220 واحد درسي براي كساني كه مدرك دانشگاه هي نداشتند و 140 واحد براي آنها داراي مدرك دانشگاهي بودند ارائه داد عامل موثر عبارت است از معرفي به اصطلاح سيستم انتقال معتبر اروپايي به يك سطح درآمد در نتيجه به رسيمت شناختن در طرفه مدارك نقل و انتقال دانشجويان را در سوئيس و اروپا رواج داد . در سال 1999 نظريه توسعه دانشجويان Uas در سراسر سوئيس گسترش يافت از طريق خدماتي در يك محدوده جغرافيايي دانشجويان و مرزهاي فرهنگي به هم پيوند داد . اينترنت و انديشه هاي جامعه مجازي وسايل و مدلهايي را فراهم كرد كه حداقل از نظر تئوريكي به توسعه هويت Uas با هزينه نسبتاً پايين كمك مي كرد . مقاله به شرح زير نوشته مي شود ما درباره نظريه اصلي vicos تامل مي كنيم كه تئوري و سابقه آنرا توضيح مي دهد . تحليل مورد نياز را براي يافته هاي خود در قالب يك تحقيق وسيع ودر بين دانشجويان در دانشگاههاي مختلف مسئوليتي كه هدف اصلي تحقيق ما مي باشد ارائه مي دهيم . جوامع اينترنتي به اندازه خود اينترنت قدمت دارند اولين مشكل جوامع مجازي بر اساس علاقه و كاربراني بود كه قادر بودند از فواصل خيلي دور با هم بحث و مناظرخ كنند ارزش اصلي اين جوامع در ايجاد و حفظ وفادراي بين اعضاي آن است واژه جامع مجازي را مي توان به چند طريق مورد بررسي قرارداد . Rejngdd با ظهور جوامعي كه از آن متن اجتماع بوجود آمده اند سروكار دارد . Armstrang و hagel موضوع پيوندهاي اجتماعي پيشنهادهاي را بسط مي دهند hagel براساس انگيزه اعضا جامعه مجازي را به چهار نوع تقسيم مي كند جامعه معامله اي، علايق، سرگرمي و روابط . Vicos مجموعه اي از انواع مختلف اين جوامع است كه مهمترين آنها جامعه آموزشي و جامعه تجاري است هدف اصلي تبادل اطلاعاتي است كه دانشجويان براي به پايان بردن موفقيت آميز تحصيلات خود ياري مي دهد (جامع آموزشي ) اعضاي vicos كه مطابق با تحقيق گسترده ما مي باشد، علاقه زيادي به جنبه هاي تجاري مانند نشان مي دهند علاوه از دانشجويان vicos شركاي مشاغل نيز در پايگاه نيز به هم پيوند مي دهد (شركت هاي كه شغل ارائه مي دهند و شركت هاي تحقيقاتي ) در مورد قوانين حاكم (قراردادي) در اينترنت بحث مي كنند بر طبق نظر آنها به عدم اعتماد به رفتار طرفين تجاري منجر مي شود آنها اشاره مي كنند كه جوامع مجازي مي توانند به تكامل سيستم قوانين كمك كند كه تاثيرات مطلوبي در رسانه تجارت الكترونيك مي گذارد . طسترش جوامع احتمالاَ تا حد معيني اعتماد و امنيت بوجود مي آود . اعتماد روان بودن جامعه است كه بوجود آمدن اجتماع را ممكن مي سازد . استدلال مي كنيم كه vicos مي تواند اين وظيفه را به خوبي انجام دهد چون اين خدماتي است كه دانشجويان دانشجويان ارائه مي شود كه همانند اعضاي خود از همان محيط منشاء مي گيرد . در مورد طرفين واقعي صحبت مي كنند وقتي آنها به اعتماد دو طرفه اعضاء اشاره مي كنند . بر طبق نظر انها هدف عبارتست از موضوع فروش واقعي كه به آساني مي توان آنرا از طريق رسانه الكترونيك انجام داد . مجموعه اي از اعانه دهندگان در صفحات وب با هم هماهنگ مي شوند تا براي مشتريان ارزش و براي سهام دارانشان سرمايه ايجاد كنند . ميزان اعضاي زير گروههاي Uas مختلف است بالاترين ميزان گروههفت Uas مي باشد كه توسط دولت سويس تعيين شده است . انواع مختلفي از مدارس شخصي مدارس هند وجود دارد كه از نقطه نظر مديريتي و جغرافيايي مي توان آنها را بطور متفاوتي سامان دهي كرد همراه vicos يك شبكه ملي در شرف تاسيس مي باشد كه گروه خاصي را مد نظر دارد مثلاً دانشجويان vicos به ساختار موجود بدون تغييرات اساسي پايبند است . تحقيقت مربوط به طرز انديشه اي vicos انجام مي گيرد هدف اين تحقيق ارائه يك مفهوم به vicos در ارتباط با موقعيت هاي بازار مي باشد بررسي در دو حوزه خاص تمركز دارد تداوم نيازها ميزان فروش بازار و يا گروه اوليه مورد نظر vicos دانشجويان سوئيس Uas را تثبيت مي كند . حوزه دوم تحقيقات بازار اختصاص به تحليل رقيبان دارد . در مراحل اوليه vicos در آلمان اجرا مي شد گروه هدف هدف محدود به دانشجويان Uas مي شد كه به زبان آلماني صحبت مي كردند جمعيت اين دانشجويان 7800 دانشجو در سال 1999 (70 درصد از كل دانشجويان Uas) را شامل مي شد . سه هزار نامه و 220 ايميل به دانشجويان فرستاده شد 60 درصد از افراد به نامه ها و ايميل ها پاسخ دادند سوال اصلي براي تيم تحقيقاتي در مورد علايق اساسي در جامع دانشجويان در خواستهاي واقعي كه دانشجويان انتظار دانستند در آنجا انجام گيرد . 73 درصد در مورد نياز بودن چنين مركزي، پاسخ مثبت 22 درصد بي طرف و 3 درصد آنرا غير ضروري دانستند . سوال در مورد نياز ها در در واحد دو مرحله انجام شد طي مصاحبه هايي كه انجام شد ليست درخواستها تهيه شد سوال مربوط اين بود كه چه نوع اطلاعاتي را مي خواهيد بر روي صفحه وب مشاهده كنيد تحليل گفته ها در به به ترتيب علاقه رده بندي شد پنج گروه اصلي استنتاج شد تحقيقات، كمكي مالي ارتباط، شغل، اوقات فراغت تحقيقات و شغل از موضوعات مهم انتخابي بودند ارتباط و كمك مالي بعد از آنها قرار داشت اوقات فراقت از اهميت كمتري برخوردار بود از اين رو دانشجويان با صراحت اهداف خود را نشان دادند كه در مورد عملي كردن فكر آنها در مورد جامعه مستقل مالي بود . براي اين كه پايگاه مورد توجه قرار گيرد سه مورد زير بايد انجام شود 1)كابر مي تواند سندها را در پايگاه ذخيره كند (برهم شكني) 2)پايگاه گروه هدف مشخصي را نشان مي دهد . 3)هدف پايگاه ارائه خدمات به كاربر مي باشد بعد از امن وب سايت بر اساس معيار. كيفيت و كميت ارزيابي مي شود يافته هاي مهمي كه برآورد تحقيقات بدست آمداين بود كه دانشجويان سوئيس علاقه وافري به وب سايت اجتماعي مناسب نشان مي دهند . چنين جامعه اي بايد نيازهاي خاصي در مورد شغل و مطالعات بر طرف كند . گروه شغلي بسيار مهم امكاناتي را براي تامين مالي vicos فراهم مي كند از آنجاييكه در زمينه ارائه شغل براي فارغ التحصيلان و فرصتهاي آموزشي متصديان تجاري كافي در چنين گروههاي داراي هدف خاص وجود دارد . با توجه به اينكه در ابتدا هدف vicos نه براي كسب درآمدهاي اقتصادي اقتصادي بلكه با هدف ايجاد هويت براي سويس بود . به همين خاطر مطمئن هستيم كه حداقل سرمايه گذاري اوليه و نحوه تشكيل از كمك هاي مالي دولت برخوردار بوده است . بانيان vicos علاقه مند به نزديك بودن با گروه هدف بودن و مي خواستند حتي در مدت زمان تحقيق از طريق vicos وقايع مالي زيادي را معرفي كنند . بررسي نظري روشهاي جوامع حجازي دانشجويان (vicos) در مورد دانشگاه هايي علوم كاربردي سويس بر اساس زمينه مطالعه نشان داده است كه ميزان درخواست هاي جامعه بر دو حوزه كار و تحصيل متمركز است . نويسنده :petra schubert منبع : www.mediajournal.org The International journal on media management