نقش جدید تلفن‌های همراه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به نظر می رسد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 در آمریکا تلفن های همراه در جهت تبلیغات به نفع کاندیداهای مختلف نقش اساسی بر عهده بگیرند.
به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، در کنار تلفن های همراه شبکه های اجتماعی هم مانند سابق به نقش آفرینی خود ادامه خواهند داد، اما رشد سریع استفاده از گوشی های هوشمند در دو سال اخیر در آمریکا باعث شده تا تمامی نامزدها امکانات و قدرت این پدیده مدرن را کاملا جدی بگیرند.

بسیاری از نامزدهای جمهوری خواه وب سایت های خود را به گونه ای طراحی کرده اند که بر روی تبلت ها و گوشی های هوشمند به سادگی قابل مشاهده باشند، طراحی رابط کاربری سهل الوصول و حتی app ها وبرنامه های هوشمند سازگار با گوشی ها و تبلت ها هم در دستور کار برخی نامزدهای جمهوری خواه قرار گرفته است، اما سازمان دهندگان پیکار تبلیغاتی اوباما هنوز در همان حال و هوای گذشته هستند و بیشتر بر روی رایانه های شخصی و شبکه های اجتماعی متمرکز شده اند.

ارسال پیامک های تبلیغاتی هم یکی دیگر از نکات مورد توجه نامزدهای جمهوری خواه و شخص اوباماست که البته استفاده بیش از حد از آن در مواردی مورد اعتراض کاربران قرار گرفته است.
همچنین چند برنامه هم در این زمینه برای تبلیغات در مورد کاندیداها در App Store شرکت اپل و Android Market شرکت گوگل قرار گرفته‌اند.

با پیامک بیشتر دروغ می گوییم

برای برقراری ارتباط با ديگران چه راهی را ترجیح میدهید؟ ملاقات حضوری، گفتگوی تلفنی، ويديو چت و يا ارسال پيام های متنی مانند اس ام اس؟ یک مطالعه و بررسی نشان می دهد که افراد در برقراری ارتباط با ديگران از طريق ارسال پيام های متنی مانند اس ام اس نسبت به ديگر راه ها، راحت تر دروغ می گویند.
این بررسی بر روی یک جامعه آماری که شامل 140 دانش آموز بود، صورت گرفت. افراد به گروه های دو نفره تقسيم شدند و از آنها خواسته شد تا با يکديگر معامله ای انجام بدهند. در هر گروه يک دانش آموز نقش دلال فروش سهام يک شرکت را بازی می کرد. به او گفته شده بود سهامی که در اختیار دارد طی یک هفته آینده ۵۰ درصد ارزش اش را از دست خواهد داد و او می بایست فرد مقابل اش را راضی به خرید آن سهام بکند. این افراد با روش های ارتباطی مختلفی با یکدیگر در ارتباط بودند و در این بررسی تمام ارتباطات آنها بررسی می شد.
نتیجه بررسی نشان داد زمانی که فروشندگان سهام از پیامک برای فروش سهام استفاده می کردند بیشتر در مورد سهام و ارزش آنها به خریدار دروغ می گفتند. در حالی که در صورتی که فروش سهام به صورت چهره به چهره یا حتی تلفنی صورت می گرفت، نتایج کاملا تغییر می کرد و افراد کمتر به دروغ متوسل می شدند.