پیامک ابزاری است برای اطلاع رسانی. شبکه های رادیویی و تلویزیونی هم اخیرا  از این ابزار برای اطلاع رسانی برنامه هایشان استفاده می کنند.گرایش به این سبک اطلاع رسانی زیاد است زیرا:  

 1.تبلیغات پیامکی مستقیم و بدون واسطه است. 2.شمار زیادی از مخاطبان در یک لحظه پیام را دریافت می کنند.( موج سازی لحظه یی ممکن است )  3.قابلیت انتخاب دقیق مخاطب وجود دارد. 4.پیامک به دلیل کوتاه بودن به احتمال زیاد از طرف مخاطب خوانده می شود. 5.اطلاع رسانی از طریق پیامک نیاز به طراحی پیچیده ندارد.

شیوه نوشتن پیامک برای اطلاع رسانی

 پیامک برای اطلاع رسانی از نظر شکل و محتوا مانند یک تیتر و حداکثر یک لید خبری است. یعنی در ان به جای شش عنصر خبری کوشش شود تا سه عنصر برجسته شود. کی (چه زمانی )، کجا( کدام شبکه ) و چی ( کدام برنامه ) از اهمیت بیشتری برخور است. در برخی موارد کی (چه کسی)را هم می توان مورد استفاده قرار داد اما به ندرت بایستی به عناصر چرا و چگونگی پرداخت.