یامک ابزاری است برای اطلاع رسانی. شبکه های رادیویی و تلویزیونی هم اخیرا  از این ابزار برای اطلاع رسانی برنامه هایشان استفاده می کنند.گرایش به این سبک اطلاع رسانی زیاد است زیرا:  

 1.تبلیغات پیامکی مستقیم و بدون واسطه است. 2.شمار زیادی از مخاطبان در یک لحظه پیام را دریافت می کنند.( موج سازی لحظه یی ممکن است )  3.قابلیت انتخاب دقیق مخاطب وجود دارد. 4.پیامک به دلیل کوتاه بودن به احتمال زیاد از طرف مخاطب خوانده می شود. 5.اطلاع رسانی از طریق پیامک نیاز به طراحی پیچیده ندارد.

شیوه نوشتن پیامک برای اطلاع رسانی

 پیامک برای اطلاع رسانی از نظر شکل و محتوا مانند یک تیتر و حداکثر یک لید خبری است. یعنی در ان به جای شش عنصر خبری کوشش شود تا سه عنصر برجسته شود. کی (چه زمانی )، کجا( کدام شبکه ) و چی ( کدام برنامه ) از اهمیت بیشتری برخور است. در برخی موارد کی (چه کسی)را هم می توان مورد استفاده قرار داد اما به ندرت بایستی به عناصر چرا و چگونگی پرداخت.

 نکته دوم هم در مورد ارزش های خبری است. به نظرم مخاطبان به ترتیب نسبت به  ارزشهای خبری -  تضاد و درگیری ،  استثنا ، تازگی ، شهرت  امار و ارقام و  مجاورت - اهتمام بیشتری دارند.

 مایلم مورادی که فکر می کنم برای نوشتن پیامک بایستی مد نظر قرار گیرد را بیان کنم.

الف: هر پیامک اطلاع رسانی به صورت میانگین حدود 10 کلمه باشد. ب: حداکثر 3 تا 4عنصر خبری در آن دیده شود. ج: پیامک ماندگاری کمی دارد پس نزدیک به زمان برنامه ارسال شود.

د: پیامک بایستی بگونه یی نوشته شود که با یک بار خواندن در ذهن نقش ببندد. ه: فارسی و صحیح نوشته شود. و: کلمه ها در یک پیامک تکرار نشود. و : یک جمله کامل باشد یعنی تلاش شود فعل داشته باشد.

به دیگر سخن ، نوشتن پیامک بایستی شامل اطلاعات ضروری باشد. گویی شما مطلبی را می خواهید برای دوستتان بگوید ، زمانی که او سوار مترو شده است و فقط به اندازه ی بسته شدن در مترو وقت دارید.