نگاهي به بازار تلويزيون همراه در آمريکا
موبنا: آمريکايي ها علاقه زيادي به تماشاي برنامه هاي تلويزيوني از طريق تلفن همراه دارند و در استفاده از اين سرويس موبايلي مقام نخست را در جهان به خود اختصاص داده اند.
به نقل از پايگاه اينترنتي "بيزينس واير"، مطالعات در مورد وضعيت سرويس تلويزيون همراه در آمريکا انجام شده، نشان مي دهد 78 درصد کاربران آمريکايي پيش بيني مي کنند که تا سال 2010 تقاضا براي سرويس تلويزيون همراه و محتواهاي ويديويي افزايش يابد.
شرکت QuickPlay ارايه دهنده سرويس تلويزيون همراه در آمريکا روز گذشته نتايج دومين تحقيق سالانه خود را با موضوع تلويزيون همراه اعلام کرد و در اين تحقيق يکهزار کاربر آمريکايي 18 تا 35 ساله به صورت آنلاين مورد نظر خواهي قرار گرفتند.
78 درصد اين کاربران اعلام کردند ، تمايل زيادي براي به روز کردن سرويس هاي تلويزيون همراه و ويديوهاي موبايلي دارند و پيش بيني کردند تا سال 2010 اين تقاضا در بين کاربران افزايش مي يابد.
تعداد کاربراني که تلويزيون و فايل هاي ويديويي را از طريق تلفن همراه تماشا مي کنند، در سال هاي 2008 تا 2009 ميلادي در 35 درصد ثابت باقي مانده است و 58 درصد کاربراني که کمتر به سراغ اين سرويس مي روند علت آن را هزينه هاي بالاي آن اعلام کرده اند.
46 درصد کاربران اعلام کرده اند که ارايه سرويس هاي جديد تلويزيون همراه و محتواهاي ويديويي را بشدت پيگيري مي کنند که اين ميزان در سال 2008 ميلادي 35 درصد است.
ارايه تلفن هاي همراه با قابليت هاي چند رسانه اي در افزايش استقبال کاربران از سرويس تلويزيون همراه بسيار موثر بوده است و 38 درصد کاربران اعلام کرده اند که در تغيير اپراتور خود ارايه گوشي هاي هوشمند مجهز به قابليت هاي چند رسانه اي را توسط آن اپراتور مد نظر قرار مي دهند.
41 درصد کاربران نيز در صورتي که تلفن همراه چند رسانه اي داشته باشند مشاهده برنامه هاي تلويزيوني را با گوشي خود ترجيح مي دهند و 51 درصد کاربران اعلام کرده اند دريافت سرويس تلويزيون همراه را در ازاي پذيرش آگهي هاي تبليغاتي قبول مي کنند.
تعداد کاربراني که در خانه برنامه هاي تلويزيوني را از طريق تلفن همراه تماشا مي کنند، 30 درصد است که اين ميزان در سال 2008 ميلادي 11 درصد بوده است.
26 درصد کاربران محتواهاي ويديويي و برنامه هاي تلويزيوني را در بين فعاليت هاي روزانه و 16 درصد هنگام حرکت و در مسير خانه تا محل کار از طريق تلفن همراه تماشا مي کنند.
از بين کاربران تلويزيون همراه و محتواهاي ويديويي همراه 45 درصد 11 تا 30 دقيقه در روز به تماشاي برنامه هاي تلويزيوني يا فيلم با گوشي خود مي پردازند و 30 درصد آنها 31 دقيقه يا بيشتر را صرف اين کار مي کنند.
21 درصد کاربران نيز بيش از يک بار در هفته از سرويس تلويزيون همراه استفاده مي کنند و اين گزارش نشان مي دهد که کاربران آمريکايي بطور متوسط روزانه 5/4 ساعت از تلويزيون همراه استفاده مي کنند و کاربران زن آمريکايي در اين زمينه از مردان پيشي گرفته اند.
مطالعات نشان داده است به طور کلي کاربران زن در کل جهان بيش از مردان به جستجوي اينترنت از طريق تلفن همراه ، مطالعه و تماشاي برنامه هاي تلويزيوني علاقه مند هستند.
کاربران لهستاني در مقايسه با ديگر کشورهاي اروپايي بيشترين استفاده را از تلويزيون همراه دارند و به طور متوسط 4 ساعت در روز به تماشاي برنامه هاي تلويزيوني از طريق تلفن همراه مي پردازند و در اين منطقه کاربران سوئدي با تماشاي 6/2 ساعت در روز کمترين استفاده را از تلويزيون همراه دارند.
در حال حاضر تعداد کاربران خطوط تلفن همراه در آمريکا حدود 255ميليون و 400 هزار نفر و ضريب نفوذ آن 06/84 درصد است و علاوه بر سرويس تلويزيون همراه تمايل کاربران براي دريافت آگهي هاي تبليغاتي نيز از سال 2008 تا کنون بيشتر شده است.